O Mnie
mgr Karolina Maniewska - psycholog kliniczny
Ukończyłam Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Społecznych studia magisterskie- kierunek psychologia (1988-1993) i od wielu lat pracuję aktywnie w zawodzie oraz zajmuję się psychoterapią.
Zrealizowałam pełen cykl szkoleń niezbędnych do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty i doradcy systemowego w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej – ponad 1000 godzin szkoleniowych teoretyczno- warsztatowych, doświadczeń własnych i superwizji oraz pracy w małych grupach dyskusyjnych.
Pracuję w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, gdzie zajmuję się diagnozą psychologiczną, terapią rodzin i psychoterapią indywidualną. Mój obszar działań obejmuje dzieci: np. diagnoza psychologiczna możliwości intelektualnych, zaburzeń rozwojowych oraz dojrzałości szkolnej, warsztaty socjoterapeutyczne dla młodzieży, warsztaty terapeutyczne z elementami choreoterapii oraz dorosłych: doradztwo wychowawcze, terapia rodzin, treningi umiejętności wychowawczych dla rodziców, praca z rodzinami i nauczycielami mającą na celu budowanie strategii pomocy dziecku z zaburzeniami zachowania.
W praktyce prywatnej prowadzę psychoterapię indywidualną, terapie małżeńską, par i rodzin oraz warsztaty terapeutyczne dla kobiet.
KURSY, SZKOLENIA i CERTYFIKATY
Zrealizowałam ponad 1100 godzin szkoleniowych systemowej terapii indywidualnej, rodzin i par w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej koniecznych do uzyskania certyfikatu terapeuty systemowego (1200). Pracę terapeutyczną systematycznie poddaję profesjonalnej superwizji.
2021r. "Systemowo- integracyjna terapia par", curriculum 100 godzin szkoleniowych, WTTS
2018r. "Komunikacja afektywna w doradztwie i terapii systemowej", curriculum 60 godzin szkoleniowych, WTTS
2012r. "Terapia lęku w ujęciu systemowym", warsztat 10 godzin szkoleniowych, WTTS
2014r. "Systemowa Terapia dzieci i młodzieży" 160 godzin WTTS:
- systemowa terapia nastolatków
- systemowa terapia traum u dzieci i nastolatków
- terapia ukierunkowana na rozwiązanie z dziećmi i nastolatkami
- systemowa terapia lęków i dolegliwości psychosomatycznych u dzieci.
2011r. „Systemowy coaching dla rodziców”- warsztat, 60 godzin szkoleniowych, WTTS
2008-2009 kurs zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej WTTS Poznań:
- Konsekwencje myślenia konstruktywistycznego dla praktyki psychoterapeutycznej,
- Systemowe rozumienie powstania problemu.
- Znaczenie kontekstu skierowania dla procesu terapeutycznego.
- Karuzela oczekiwań w pracy z klientem.
- Klient zna najlepiej rozwiązanie swojego problemu- rozwiązanie problemu na poziomie werbalnym (konferencja z własnym wewnętrznym teemem) i na poziomie symbolicznym (wg H. Merlego). Zastosowanie „obrazu zdrowia” H. Merlego do określenia celu terapii i drogi do niego.
- Wprowadzenie w myślenie w kategoriach wzorów komunikacji i wzorów związków.
- Zastosowanie terapii systemowej w psychiatrii dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem leczenia młodocianych anorektyków.
- Zaburzenia jedzenia- bulimia. Rozumienie i leczenie.
- „Autorytet bez przemocy” systemowy coaching dla rodziców dzieci trudnych.
- Zastosowanie idei systemowych w grupowej i indywidualnej terapii lęku.
- Dlaczego psychoterapia i terapia rodzinna z pacjentami psychotycznymi. Psychoterapia systemowa w psychiatrii- kontekst pomocy i kontroli oraz chronicyzacji.
- „z lotu ptaka…” czyli rozmowa terapeuty i klienta o rozmowach terapeutycznych.
- Kryzys straty u par i rodzin zagrożonych rozwodem.
- Dzieci i młodzież w terapii systemowej.
- Terapia par z długotrwałymi problemami wg . White’a: związki symetryczne i komplementarne w fazie kryzysu, zaburzenia równowagi między bliskością dystansem.
- Terapia narratywna: eksternalizowanie problemu, prowadzenie rozmowy dekonstruującej, tworzenie alternatywnej historii życia.
2010 Doświadczenia Własne :Historie Mojego zycia”, „Bez wczoraj nie byłoby jutra- Praca z genogramem”, „Rodzina- korzenie i siła- praca z genogramem”, „Świat moich uczuć” WTTS
2010 i nadal- superwizje- zrealizowała 200 godzin szkoleniowych WTTS
2011 - nadal - superwizje pracy psychologicznej w Poradni prowadzonej przez Aleksandrę Karasowską
2000r. Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej - 160 godzin szkoleniowych (WTTS- Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej Poznań)
Program Wspierania Rodziny PARPA
Kurs dla Pracowników Świetlic Socjoterapeutycznych PARPA
„Profilaktyka uzależnień” szkolenie dla psychologów MONAR
„Profilaktyka przeciwnarkotykowa” konferencja naukowo- szkoleniowa.
„Diagnoza systemu rodzinnego” kurs ODN
„Interpretacja testu CH. Kocha – Drzewo” kurs ODN
„Różne wymiary przemocy i sposoby jej zapobiegania” kurs ODN
V, VI, VII Konferencja „Pomoc psychologiczna dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym” PARPA
„Diagnoza interakcyjna zachowań problemowych dzieci i młodzieży” kurs ODN
„Working Together” szkolenie dotyczące programu profilaktycznego
„Glottodydaktyka przedszkolna i wczesnoszkolna ODN
Kurs pedagogiczny CDZN
„Twórczy rozwój dziecka” Pracownia Działań Twórczych
„Profilaktyka Narkomanii” Stowarzyszenie SEDNO
Style uczenia się i nauczania- kurs, Centrum Działań psychologicznych PRZYSTANEK
„Wychowanie integralna częścią nauczania” kurs, Towarzystwo Oświatowe ARKA
„Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych” PARPA
Logopedia Szkolna- kurs ODN
Terapia Pedagogiczna, kurs ODN